Idzie lato – jak zadbać o swoją sylwetkę

Lato i sezon plażowy zbliża się coraz większymi krokami, już niedługo zrzucimy kurtki i ciepłe szaliki, zastępując je luźnymi i przewiewnymi ubraniami. Jednak lato, to czas, w którym najbardziej zależy nam na smukłej i wysportowanej sylwetce. Dlatego zawczasu powinniśmy wziąć się w garść i  zacząć zrzucanie zbędnych kilogramów.

Jak wiadomo, wyrzeźbienie idealnej sylwetki nie jest zadaniem prostym, wymaga poświęceń wysiłku, a efekt może być widoczny dopiero po czasie. Co więc powinniśmy zrobić, by osiągnąć nasz wymarzony cel? Na nasze odchudzanie, wpływ ma kilka czynników, takich jak dieta, ćwiczenia i tryb życia. Co jeść i jak ćwiczyć, by na plaży móc się pochwalić smukłą sylwetką?

Po pierwsze dieta

Specjaliści są zgodni, że odpowiednio dobrana i dopasowana dieta to pierwszy krok w celu osiągnięcia wymarzonej sylwetki. Większość z nas prowadzi siedzący tryb życia – czy to w pracy czy podczas relaksu w domu – to nie pomaga w pozbyciu się nadprogramowych kilogramów. Ratunkiem może okazać się właśnie dieta, jednak jak ją dobrać i dopasować? Jak się okazuje, nie ma jednej i uniwersalnej odpowiedzi  na to pytanie – każdy człowiek ma własne, indywidualne potrzeby organizmu, problemy  zdrowotne itp. Dlatego dietę powinniśmy dobrać pod siebie. W tym celu najlepiej będzie skorzystać z pomocy dietetyka, który dopasuje posiłki do twojego trybu życia i stanu zdrowia. Jedyną stałą, będą oczywiście warzywa i owoce – zawierające białka i węglowodany, których nie może zabraknąć w diecie.

Trening to podstawa

Chcąc osiągnąć w miarę widoczny efekt, w możliwie najkrótszym czasie, nie obejdzie się bez odpowiedniego treningu. W naszą idealną sylwetkę, będziemy musieli włożyć masę wysiłku i wylać litry potu na salach treningowych. Jaki trening powinniśmy jednak zastosować by zmaksymalizować efektywność wysiłku? Jak się okazuje, trenować możemy na wiele sposobów, od ułożonych już treningów crossfit, poprzez wysiłek na siłowniach czy w klubach fitness. Najważniejsze, by wysiłek sprawiał nam przyjemność, dzięki czemu będziemy dodatkowo motywowani do codziennej aktywności.

Osoby bardziej zaawansowane, z lepszą kondycją, mogą spróbować treningu interwałowego – to rodzaj wysiłku, który łączy intensywne, wymagające ćwiczenia z nieco lżejszymi, przeplatając je. Dzięki temu nasz organizm będzie potrzebował więcej energii do regeneracji, a co za tym idzie – spali więcej tkanki tłuszczowej.

Jeżeli nie czujesz się na siłach by zmierzyć się z treningiem interwałowym, powinieneś spróbować tzw. cardio, czyli wysiłku, który nie tylko pozwala spalić zbędne kilogramy, ale wzmacnia przy tym mięsień sercowy i poprawia naszą kondycję – nie jest tak skuteczny w odchudzaniu jak interwały, jednak będzie świetnym treningiem przygotowawczym.

Podsumowując

Zdrowa dieta i wysiłek fizyczny,  to klucze do wymarzonej sylwetki. Oczywiście można wspomagać trening wszelkiego rodzaju odżywkami czy termogenikami, które pomogą nam w osiągnięciu celu. Jednak należy pamiętać, że nie istnieją żadne magiczne tabletki, które sprawią, że staniemy się szczupli i zdrowi bez trudu. Będziemy musieli poświęcić sporo czasu i energii, jednak chyba każdy przyzna, że efekt jest tego wart.

Pracujesz nad swoją sylwetką? Porady na temat diety oraz ćwiczeń znajdziesz na: http://sylwetka24.pl.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *